ישראלי נעדר במדינה ערבית, חשש לגורלו

    ישראל פריי No Comments on ישראלי נעדר במדינה ערבית, חשש לגורלו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושב אשקלון בן 65, יצא לפני שלשה חודשים מהארץ, בטיסה לירדן, ומשם התכוון לטוס לערב הסעודית בדרכו לבקר את אחיו בתימן, הקשר עמו אבד, ובמשפחתו חוששים לגורלו.

    האיש, עלה ארצה עם משפחתו לפני 20 שנה, ביקר כבר בעבר בתימן, ואף נעצר שם. הוא הצליח להימלט, ובשובו לישראל הוזהר ע"י הרשויות כי הנסיעה לתימן מסוכנת, וכי היא מוגדרת כמדינת אויב, אך לא הועיל. במשפחה טוענים כי פנייתם למשרד החוץ העלתה חרס, ונאמר להם כי אין תקשורת עם ערב הסעודית ותימן.

    בראיון לתקשורת, אמרה בתו כי אביה סובל ממשבר אישי על רקע פטירת אימו, ופרידה ממשפחתו, "הוא סיפר לי ששלושה ערבים נוסעים יחד איתו, מה שהדליק נורה אדומה ראשונה. כששאלתי אותו מה העלות של כרטיס הטיסה מירדן לערב הסעודית, הוא השיב שהם לוקחים אותו בחינם. אמרתי לו שזה מסוכן – אבל הוא אמר לי שלא לדאוג ושהכל יהיה בסדר".

    היא סיפרה כי אין להם קצה חוט, וכי בתימן אף אחד לא יודע היכן הוא. האפשרות לחפש אותו באופן עצמאי בלתי אפשרי עבורם, עקב עלויות גבוהות שאין ביכולתם לשלם. המשפחה מנסה לשמור על אופטימיות, אך החשש הגדול ביותר שלהם הוא שהאב נפל בשבי "המדינה האיסלאמית" (דאעש): "אנחנו מדברים על זה שאולי דאעש חטפו אותו. הוא לא מדבר עברית טוב, בעיקר תימנית-ערבית". צוטטה הבת.

    במשרד החוץ אישרו את קיום המקרה אך סירבו להתייחס לפרטיו.



    0 תגובות